Utställning 18-25 juni
I drygt 45 år har jag arbetat som kommersiell fotograf och grafisk formgivare inom reklambranschen i Stockholm, Köpenhamn och Helsingborg. Efter att ha varit en av huvudägarna i en stor byrå under halva mitt yrkesverksamma liv, går jag nu över till den helt fria konstvärlden. Jag skapar gärna i en nonfigurativ form men med figurativa inslag som är helt upp till betraktarens fantasi och sätt att se världen på.
Under yrkesåren som art director och konceptuvecklare låg fokus på att kommunicera rätt känsla och kunskap för de produkter och tjänster som skulle lanseras. Och det gjorde jag för flera av världens största varumärken. Detta tog mig till många märkliga platser runt om i världen – allt från en promenad i en kärnreaktor till tolvhundra meters djup i en gruva till de innersta skrymslena i marinens ubåtar – och har gett mig mycket inspiration till min nya konstvärld.
Jag har bott i Viken i över trettio år och det är här jag har min ateljé.



